Jak zacząć jeść zdrowo?

Jak zacząć jeść zdrowo?

Pojęcie zdrowego odżywiania coraz częściej towarzyszy nam w codziennym życiu. Moda na fast foody powoli przemija, a dużo pożywniejsze i zdrowsze zamienniki pojawiają się na naszych talerzach. Świadomość tego co spożywamy staje się coraz większa, jednak stare i niekoniecznie zdrowe nawyki nie znikają tak szybko. Jeśli zadałeś sobie pytanie jak zacząć zdrowo jeść, to już jesteś na dobrej drodze. Zobacz kilka prostych kroków, które pomogą lepiej ci się odżywiać. 

Jedz regularnie 

Regularność posiłków jest kluczowym elementem zdrowego odżywiania. Nasz organizm ma bardzo konkretne zapotrzebowanie kaloryczne. Jednak nie oznacza to, że możemy dostarczyć całość w jednym posiłku. Stały niedobór kalorii jest tak samo szkodliwy, co nadmiar. Jeśli jemy nieregularnie, np. jeden, czy dwa posiłki dziennie, to nasz organizm zaczyna wariować. Żołądek nie jest w stanie zrozumieć, że zapomniałeś o posiłku i wcale nie grozi ci śmierć głodowa. Dlatego jeśli regularnie zaniedbujesz posiłki, to organizm zaczyna odkładać zapasy. Tym sposobem rozregulowujemy metabolizm i zaczynamy tyć. Z tego właśnie względu regularność posiłków jest bardzo ważna. Dziennie powinieneś spożywać od trzech do pięciu posiłków. Trzy większe (śniadanie, obiad, kolacja) i dwie przekąski. Pamiętaj, żeby kolacje jeść nie później niż dwie godziny przed snem. Organizm musi mieć czas na strawienie, tak żeby w nocy mógł odpocząć. Jeśli nie wiesz jakie jest twoje zapotrzebowanie kaloryczne, to skonsultuj się z dietetykiem https://przyprawiona.com/. Specjalista pomoże ci nie tylko w ustaleniu właściwości odżywczych, ale także dopasuje posiłki do stanu twojego zdrowia i ogólnych potrzeb. 

Unikaj produktów przetworzonych 

Wrogiem zdrowego odżywiania są fast foody, żywność wysoko przetworzona i zbędny cukier. Powodują one nie tylko przybieranie na wadze, ale także mogą przyczynić się do wielu chorób. Swoją dietę oprzyj na świeżych warzywach i owocach, najlepiej sezonowych i lokalnych. W zimie za to jedz dużo kiszonek. Do tego dołóż różnego rodzaju kasze, ryż (najlepiej brązowy) i od czasu do czasu makaron razowy. Jeśli jesz mięso to w pierwszej kolejności wybieraj drób. Z wieprzowiny należy zrezygnować. Może nie całkowicie, ale dobrze jest ją ograniczyć. Pamiętaj, że zdrowe odżywianie ma być przyjemnością. Nie chodzi o to, by całe życie być na diecie. Zdrowe odżywianie jest stylem życia. Poprawia nasze zdrowie i samopoczucie, ale też może być smaczne. Zdrowe odżywianie nie oznacza całkowitego wyrzeczenia się słodyczy  i fast foodów, ale ograniczenia tych produktów do minimum. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.