Jak wybrać pompę do zastosowań marynistycznych?

Jak wybrać pompę do zastosowań marynistycznych?

Jak wybrać pompę do transportu oleju morskiego? Nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, jeśli chodzi o pompy do benzyny, czy oleju. Każdy statek ma swój własny zestaw potrzeb. Jak więc wybrać odpowiednią pompę do transferu oleju do swojego statku? Przede wszystkim pompa posiadająca certyfikaty zapewni lepszą zgodność z lokalnymi lub regionalnymi wymogami certyfikacji. Korzystanie z pompy z tymi certyfikatami zapewnia zgodność z międzynarodowymi normami i przepisami morskimi. Oprócz tego należy wziąć pod uwagę kilka innych rzeczy, o których poniżej się rozpiszemy.

Jakiego typu pompy do transferu oleju potrzebujesz do swojego statku?

Pompy odśrodkowe, zębate i śrubowe są najczęściej stosowanymi pompami do przenoszenia oleju na statkach. I nie bez powodu te trzy typy wykonują swoją pracę bardzo dobrze. Z tych trzech najczęściej zaleca się użycie pompy do benzyny odśrodkowej. Pompy odśrodkowe są popularne, ponieważ mają największą wydajność ze wszystkich typów. Na dużych statkach, gdzie trzeba przetransportować dużo oleju, doskonała pompa odśrodkowa spełni wysokie wymagania dotyczące wydajności.

Pompy odśrodkowe są również dużo łatwiejsze w utrzymaniu. Nie wymagają prawie tak dużej konserwacji, jak inne typy – gdzie szczelna obudowa może szybko ulec uszkodzeniu. Prosta konstrukcja pomp odśrodkowych sprawia również, że wymiana części i drobne poprawki są proste. Wreszcie, pompy do benzyny odśrodkowe kosztują z góry mniej niż inne typy. Części zamienne i naprawy również nie są tak kosztowne, jak w przypadku typów wyporowych.

Jak zainstalować pompę do transportu oleju morskiego?

Instalując pompę do transferu oleju na statku, musisz wiedzieć kilka rzeczy. Dadzą one pewność że Twoja pompa będzie działać tak efektywnie i wydajnie, jak to tylko możliwe. Twój statek powinien mieć kilka zbiorników na twój olej opałowy. Najpopularniejszym projektem jest posiadanie zbiornika magazynowego lub bunkrowego, osadnika, zbiornika serwisowego i zbiornika przelewowego. Bunkrowanie, czyli proces załadunku paliwa na statek, odbywa się na pokładzie.

Statki oceaniczne potrzebują dużo zmagazynowanego paliwa na długą podróż. Paliwo to najpierw trafia do zbiorników magazynowych, które zwykle znajdują się na podwójnym dnie statku. Zbiornik ma wężownice grzewcze, które zapewniają utrzymanie odpowiedniej lepkości oleju. Paliwo, zanim trafi dalej – przechodzi przez filtr, który usuwa resztki oleju. Chodzi o to, że paliwa w zbiornikach bunkrowych często zawierają metale i inne cząstki, które nie powinny dostać się do silnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.