Być może zdarzyło Ci się usłyszeć o systemach Customer Relationship Management, ale nie masz pewności, czy warto w nie inwestować. Warto dowiedzieć się więcej na ten temat, ponieważ nie bez powodu na korzystanie z takich systemów decyduje się coraz więcej firm na całym świecie, w tym również w Polsce.
W jaki sposób CRM może pomóc Twojej firmie i jak dobrać idealny system, który najlepiej sprawdzi się w Twojej branży? Wskazówki w tym zakresie znajdziesz poniżej. Zapraszamy!
System CRM to sposób na optymalizację procesów sprzedażowych
System zarządzania relacjami z klientem, czyli system CRM, przede wszystkim pomaga w zebraniu wszystkich informacji o kliencie i kontaktach z nim w jednym miejscu, a także w sprawnym prowadzeniu dalszych rozmów. Więcej na jego temat znajdziesz tutaj: https://www.businessweb.pl/sprzedaz/co-to-jest-crm/. Dzięki temu nie trzeba daleko szukać, aby znaleźć ważne dane dotyczące danego klienta i jak najlepiej przygotować się do prowadzenia z nim negocjacji.
Dzięki integracji systemu ze skrzynką e-mailową, można na bieżąco aktualizować dane kontaktowe i nie tylko. Z kolei integracja z kalendarzem sprawi, że od razu z poziomu aplikacji czy programu w przeglądarce lub na komputerze będziemy mieli dostęp do zaplanowanych spotkań i nie będziemy ryzykować, że coś umknie naszej uwadze.
Procesy sprzedażowe rzadko kiedy są szybkie i proste. Często rozciągają się one na przestrzeni wielu miesięcy i w tym czasie dochodzi do bardzo wielu kontaktów. Ciężko nad tym wszystkim zapanować, zwłaszcza, jeśli będziemy umieszczać informacje oddzielnie w różnych miejscach (kalendarzach, skrzynkach e-mailowych i nie tylko).
Jak dobrać idealny system CRM?
Systemów CRM jest bardzo wiele i niewątpliwie cały czas będą pojawiać się kolejne, ale nie każdy okaże się równie dobry dla Twojej firmy. Każde przedsiębiorstwo może mieć nieco inne wymagania, co oznacza, że nawet, jeśli dany system świetnie sprawdzi się w firmie A, to dla firmy B może być niewypałem. W związku z tym przed wyborem jakiegokolwiek produktu powinno się w pierwszej kolejności dokładnie ustalić swoje wymagania i oczekiwania wobec niego.
Warto ustalić przede wszystkim, jakie platformy i systemy powinien obsługiwać (tak, aby był kompatybilny z firmowymi smartfonami, komputerami i laptopami), a także, jakie funkcje powinien posiadać. Jeśli Twoi sprzedawcy często pracują “w terenie”, udostępnianie aplikacji mobilnej przez usługodawcę to podstawa. Warto też szukać funkcji i usług dedykowanych konkretnie tej branży, w której działasz – może się okazać, że znacznie ułatwi to pracę Tobie i Twoim pracownikom.