Zabudowa targowa i nie tylko – co wpływa na koszt udziału w targach branżowych?

Zabudowa targowa i nie tylko – co wpływa na koszt udziału w targach branżowych?

Udział w targach branżowych nie jest darmowy – trzeba przygotować się na sporo różnorodnych wydatków (co nie oznacza, że nie warto ich ponieść). Tym materiałem chcielibyśmy przybliżyć rzeczone koszty osobom, które zastanawiają się nad zaprezentowaniem swojej firmy na takich właśnie targach. Zapraszamy!

Koszt stoiska targowego

Koszt stoiska targowego ustalany jest indywidualnie przez wykonawcę, a więc na przykład przez firmę, którą można znaleźć pod adresem https://www.expotextil.pl/stoiska-targowe/. Będzie on po pierwsze zależny od tego, czy chcemy stoisko kupić, czy tylko wynająć. Drugi istotny czynnik dotyczy typu stoiska, a więc tego, czy interesuje nas proste stoisko konferencyjne, stoisko modułowe czy może zabudowa wykonywana na indywidualne zamówienie (jak łatwo się domyślić, ta ostatnia jest najdroższa).

Duży wpływ na ostateczny koszt stoiska będzie miało jego wyposażenie. Klient może wybierać spośród szerokiego katalogu produktów, obejmującego chociażby różne sofy, stoliki i krzesła, jak i lady, elementy 3D, eleganckie podświetlenie czy urządzenia multimedialne (przede wszystkim telewizory do wyświetlania prezentacji, przedstawienia produktów czy historii firmy).

Warto wiedzieć, że w ramach wynajmu stoiska można liczyć nie tylko na takie usługi, jak projekt i budowa, ale też transport do miejsca targów, montaż, a później także demontaż. Nie trzeba więc martwić się o to, jak sobie z tymi wszystkimi zadaniami poradzimy.

Inne koszty związane z udziałem w targach

Oczywiście, koszty samej zabudowy targowej to nie wszystko. Organizator targów również pobierze pewną opłatę za przestrzeń udostępnioną do wystawienia rzeczonego stoiska. Wysokość opłaty będzie uzależniona od zajętych metrów kwadratowych, ale też może na nią wpływać to, w której części hali ulokowane będzie stoisko (chociaż nie musi – wszystko zależy od organizatora).

Na jakie jeszcze wydatki trzeba się przygotować? Wiele zależy od tego, co firma planuje oferować na stoisku, natomiast do najczęściej spotykanych wydatków należą napoje i poczęstunek dla odwiedzających stoisko, gadżety reklamowe (często rozdawane są przede wszystkim gadżety dość budżetowe, jak długopisy czy smycze, ale zdarzają się też firmy, które stawiają na gadżety większego kalibru) czy wizytówki.

Jeśli chcemy, aby stoisko obsługiwali nie tylko nasi pracownicy, ale też na przykład hostessy (to dobra opcja przede wszystkim w przypadku większych stoisk i targów, na których spodziewamy się dużego ruchu), to trzeba również pamiętać o doliczeniu do podsumowania kosztów wynagrodzeń rzeczonych hostess. Ogółem mówiąc, wydatków jest sporo, ale dzięki udanemu udziałowi w targach można zyskać bardzo dużo, zarówno w krótkiej, jak i długiej perspektywie, więc jest to inwestycja warta rozważenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.