6 przykazań nowego bloga

6 przykazań nowego bloga

Jeśli chcesz wiedzieć
-jakie są najważniejsze elementy na stronie?
-gdzie zaglądają odwiedzający i co czytają?
-na co warto zwrócić uwagę a czym możesz zająć się później?
-co przyciąga nowych czytelników?
Ten wpis jest dla Ciebie. Poniżej 5 przykazań na start

REGULARNOŚĆ I PORZĄDEK

Ustal stały harmonogram publikowania i trzymaj się go. Istotne jest, aby Twoi odbiorcy wiedzieli, kiedy mogą spodziewać się nowej dawki przydatnych informacji. Tak, przydatnych, ponieważ to niezwykle ważne abyś dzieliła się z czytelnikami informacjami, które dadzą im korzyść. To zachęci ich do wracania.

Utrzymuj porządek i dbaj o przestrzeganie zasad. Pamiętaj, że Twoja strona to Twoje miejsce i nie musisz zgadzać się na obrażanie Ciebie lub innych czytelników. Jeśli zapewnisz swoim odbiorcą komfortowe warunki będą wracali do Ciebie ze spokojem i chęcią.

ZDJĘCIA

Umieszczając wartościowe treści warto przekazać je w przystępny sposób. Wizualne aspekty to drugi punkt zaraz po zadbaniu o stronę merytoryczną.

Dobierz zdjęcie adekwatnie do tematu.

Nie muszą być to Twoje zdjęcia, ale muszą przykuwać uwagę, możesz je pobrać z banku zdjęć (dostępne są darmowe i płatne – tych darmowych jest na tyle dużo, że spokojnie możesz z nich korzystać). Najbardziej popularne to Pixabay i Freepik i Depositphotos

W dobie smartphonów bez problemu sama wykonasz piękne zdjęcia, poznaj swój telefon i dostępne opcje aparatu w nim a z pewnością wykonasz nie jedno warte udostępnienia zdjęcie.

ABOUT ME

Uzupełnienie tej strony jest naprawdę istotne. Wiele osób wchodząc na Twoją stronę pierwsze kroki kieruję do tej właśnie zakładki.

Koniecznie uzupełnij stronę „o mnie”, to jedna z najczęściej odwiedzanych podstron. Zadbaj, aby była interesująca, umieść na niej najważniejsze fakty, ale możesz zawrzeć również ważne dla Ciebie cytaty, ciekawostki. Strona o mnie to takie Twoje cv – nie da się wykonać jednej dla wszystkich. Tworząc ją pamiętaj o swojej grupie docelowej skup się na niej i pisz dla nich.

Jest to dobre miejsce za zawarcie informacji dla kogo i dlaczego powstała strona, warto wspomnieć pokrótce jakie wartości dajesz czytelnikowi.

NEWSLETTER

Zapewne od strony czytelnika nie jest to istotny element jednak dla Ciebie to potencjalny klient. Warto zadbać o to, aby zapis na listę mailingową był dobrze widoczny, ale nie natarczywy. Nie oczekuj, że czytelnik wypełni 10 czy 20 pól łącznie ze wskazaniem płci, koloru oczu i ulubionego serialu. Zadbaj, aby zapis był prosty i szybki. Nie zapomnij, że warto w podzięce za pozostawienie swoich danych udostępnić jakiś bonus, związany z Twoją branżą.
Ja osobiście testowałam polski FreshMail i jeden z najpopularniejszych darmowych MailChimp.
Oba mogę ze spokojem polecić.

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

Dobrze jest „istnieć” na portalach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram. Umieszczane na fanpagu informację o nowych wpisach kierują czytelników na stronę.
Dzisiaj większość osób korzysta z mobilnych wersji aplikacji i istnieje duże prawdopodobieństwo, że odwiedzą Twój fanpage a dopiero z niego trafią na stronę.

KONTAKT

Nie jest to najważniejszy, ale przydatny. Ktoś może chcieć zadać nam pytanie prywatnie i nie mając wielu czytelników warto utrzymywać dobre relacje z tymi, którzy są 😉 to procentuje Jeśli nie wiesz jak albo nie chcesz umieszczać takiego formularza (chociaż to naprawdę trwa „minutkę”) zostaw swój adres mailowy w widocznym miejscu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.