Samochód może stać się skutecznych narzędziem reklamowym. Okazuje się, że reklama mobilna zyskuje coraz większą popularność. I nie ma w tym nic dziwnego, bo właśnie ona wykazuje ogrom zalet. Przede wszystkim jest tania i dociera do szerokiego grona odbiorców. Sprawdź, jakie rodzaje przekazu reklamowego mogą być stosowane zgodnie z przepisami polskiego prawa oraz jakie są najbardziej skuteczne.
Największą popularnością cieszy się oklejanie auta. W tym przypadku reklama jest najłatwiej dostrzegalna, a powierzchnia reklamowa jest spora. Z całą pewnością wystarcza, by zamieścić na niej najważniejszą ofertę firmy oraz chwytliwe hasło reklamowe. Co ważne, naklejek reklamowych nie można umieszczać na przedniej szybie oraz szybach bocznych z przodu. Nie wolno zaklejać też lusterek ani oznaczeń, które mają identyfikować pojazd mechaniczny, na przykład tablic rejestracyjnych.
Kolejną możliwość reklamy daje nam dach samochodu. Coraz chętniej umieszcza się na nim banery na specjalnej platformie oraz przekaz w formie tzw. koguta (typowy na przykład dla taksówek). Na takiej przestrzeni może widnieć logotyp, główne hasło reklamowe czy nazwa firmy. W nowoczesnej odsłonie taka reklama jest w formie świecącego się neonu, a napisy mogą się zmieniać.
Dopuszcza się jeszcze jedną formę reklamy mobilnej na samochodzie. Dobrą przestrzenią do umieszczenia podstawowych informacji są ramki pod tablice rejestracyjne. Te montowało się wcześniej przede wszystkim jako dodatkowe zabezpieczenie tablicy rejestracyjnej, dzisiaj jednak taki element stanowi doskonałą powierzchnię reklamową. Miejsca na przekaz nie jest dużo, ale za to reklama jest w pełni akceptowana przez kierowców i innych uczestników ruchu drogowego. Nie jest nachalna, za to łatwo zauważalna. Jej ogromną zaletą jest też to, że mała powierzchnia reklamowa wystarcza na jedynie krótką, ale jakże rzeczową informację. Na ramkach nie umieszcza się haseł wpływających na emocje, za to raczej kluczowe treści, które pozwalają odbiorcy uzyskać konkretną wiedzę. To najczęściej dane teleadresowe oraz logotyp firmy.
Pamiętajmy, że skuteczność reklamy mobilnej na samochodach będzie tym większa, im auto będzie bardziej eksploatowane. To też doskonała opcja na tanią reklamę dla dużych flot samochodowych. Korzystają z niej firmy transportowe czy te z branży motoryzacyjnej i wszystkie podmioty biznesowe, które w użytkowaniu posiadają sporą ilość pojazdów służbowych.
Skuteczność takiej reklamy może być lokalna, ale może mieć też o wiele szerszy zasięg. Wszystko zależy od odległości i terenów, po których przemierza auto. Znaczenie ma także częstotliwość wykorzystywania oznaczonych reklamą samochodów.